تاریخ ارسال : ۹۴/۰۵/۲۶



r_1_150408114122مصاحبه پایگاه خبری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با جناب آقای دکتر درتاج در مورد همایش‌ها و کنگره‌های غیرمعتبر

  • آقای دکتر درتاج نظر شما در مورد همایش موسوم به «سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری»، که کنفرانسی غیرمعتبر و تجاری است، چیست؟

متاسفانه اخیرا همایش‌هایی در حوزه روانشناسی طراحی می‌شوند که از وجاهت علمی لازم برخوردار نبوده و صرفا با هدف تجاری و کسب درآمد برگزار می‌شوند که از جمله‌ی آنها همایشی موسوم به «سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری» است. از آنجا که سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره وظیفه خود می‌داند که هر گونه فعالیت روانشناسی و مشاوره را در جامعه رصد نموده و پیشگیری‌های لازم را برای هر گونه تخطی از اصول علمی و اخلاق حرفه‌ای در این حوزه‌ها اعمال نماید، بر این اساس اعلام دارد که «سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری» از نظر سازمان فاقد اعتبار است.

  • آقای دکتر درتاج راه‌کارهای شما در این باب چیست؟

از علاقمندان ارایه مقاله به کنفرانس‌های علمی درخواست می‌شود که قبل از هر گونه مشارکت در همایش‌ها بر ماهیت کنفرانس یا کنگره تمرکز نمایند. توجه به این نکته ضروری است که صرف وجود لوگوی دانشگاه‌ها به عنوان حامیان همایش که متاسفانه گاهی حتی بدون هماهنگی آنها درج می‌شود نشان‌دهنده اعتبار همایش نیست. یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای اعتبار یک همایش برگزاری آن توسط یک انجمن علمی معتبر و یا یک دانشگاه می‌باشد که در مورد کنگره ذکر شده، برگزار کننده عملاً مشخص نیست.

  • به عنوان آخرین سخن به مسئولین چه توصیه ای دارید؟

از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور درخواست می‌شود در مورد درج لوگوی خودشان در اطلاعیه کنفرانس‌های فاقد وجاهت حساسیت لازم را به عمل آورند.


ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.